Assendum-Online
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Aldersgrænse

+3
Chris McKIllroy
jonas gundtoft
Lasse Fonager Hansen
7 deltagere

Go down

Aldersgrænse Empty Aldersgrænse

Indlæg  Lasse Fonager Hansen Ons Jun 11, 2008 3:24 pm

der er blevet snakket om at sætte aldersgrænsen op til 18 år, men gøre det muligt at få dispensation.

motivationen for dette har været, at man på den måde kan lave noget friere spil. og at muligheden for at indtage/lave øl er der.
derudover giver en højere alder, også en bedre kvalitet på det formidlende område, da ældre spillere ofte ved mere om dte historiske. det er hvad der taler for en højere aldersgrænse.

men hvad mener spillerne?
Lasse Fonager Hansen
Lasse Fonager Hansen
Rådsmedlem

Antal indlæg : 93
Age : 33
Location : 117 steder på 1 gang
Registration date : 16/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  jonas gundtoft Ons Jun 11, 2008 11:29 pm

altså jeg var jo ikke med til sidst scenarie. men regner og håber meget på at kunne komme med/ må komme med til næste. jeg kan sagtens se meningen i det med alderen. men alligevel så er der jo stadig nogle af os som ikke er 18- men som stadig ved en del rent historisk. og aldersgrænsen på indtagning af øl og indkøb af det er 16 år. men man skal være 18 for at få det overrakt/ købe på bar/ festival etc etc.
Men hvis man SKULLE sætte aldersgrænsen op- hvilket jeg da godt kan se mening i, så synes jeg at 18 år. er et ret stort spring, i forhold til hvor mange spillere der var med sidst, som ikke er fyldt 16 endnu. jeg fylder også først 16 om et par måneder. men jeg synes stadig om ideen. men på den anden side, så synes jeg også at det skaber en fed og autentisk stemning, når der er voksner og børn i alle størrelser og aldre. ikke at jeg mener at der skal være småbørn med. men bare det at man kan SE aldersforskellen på folk. det synes jeg da er ret fedt. for folk var jo ikke kun 18 og op efter i jernalderen hehe Smile
jonas gundtoft
jonas gundtoft
Rådsmedlem

Antal indlæg : 167
Age : 31
Location : spørg efter Villa Vilakula :P
Registration date : 21/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  Lasse Fonager Hansen Fre Jun 13, 2008 4:27 pm

det er rigtigt. dog vil jeg mene at vores spænd rent aldersmæssigt er så lille at det ikke afspejler det særligt godt. dog kan jeg godt se din argumentation jonas. det er klart at der er en del der ikke vil kunne komme med.
Lasse Fonager Hansen
Lasse Fonager Hansen
Rådsmedlem

Antal indlæg : 93
Age : 33
Location : 117 steder på 1 gang
Registration date : 16/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  Chris McKIllroy Søn Jun 15, 2008 10:51 pm

Hvad er det helt præcist man kan lave friere i spillet ved at alle er over 18?
Var spillet ikke relativt frit i forvejen?
Med hensyn til øl..
Jeg deltager ikke for at få øl, og jeg vil vove at påstå at folk kan klare at være afsted i en weekend uden at drikke øl?
Jeg kan følge ideen med at det er mere autentisk at brygge/drikke øl efter jernalder opskrift, men hvis man virkelig vil, så kan man jo egentlig bare aftale at spillere under 18 ikke må nyde øl (Det var blandt andet reglen til "Familiefesten da der blev serveret øl og vin)...
Men for sin vis kan jeg godt følge jer, det er anderledes at spille i et miljø hvor alle er over 18, men skal vi virkelig til at vælge aldergrupper fra?
Chris McKIllroy
Chris McKIllroy
Admin

Antal indlæg : 115
Age : 33
Location : Behind the screen, cynically editing everything
Registration date : 15/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  Tiki Ons Nov 05, 2008 2:00 pm

På den ene side kan jeg sagtens se at det ville være super fedt med et +18 scenarie, ville gerne med til flere + scenarier, nu ligger landet så også bare at jeg kun er 17 ind til videre, og ville så håbe på at kunne få dispensation.
Men igen er jeg så enig med Jones i at alle ikke var over 18 dengang, og jeg synes at det er godt at der også er yngre folk, det gør det nu også mere hyggeligt og autentisk.
Og med hensyn til øl, så kan jeg godt se at det ville være ret fedt, og nogle ville synes det var hyggeligt, og det ville helt bestemt gøre det mere autentisk, men jeg ville nu nok ikke drikke det, om jeg så var over 18. Og som Potter siger, kan man jo bare gøre som til familiefesten, hvis ikke det også handler om at os 'de små/yngre' ikke må se 'de ansvarlige' fulde.
Alt i alt ville jeg bare være glad, hvis bare jeg kunne komme med til endnu et hjemsted scenarie.
Tiki
Tiki
Kiltemyndig

Antal indlæg : 28
Age : 33
Registration date : 31/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  kim madsen Tors Nov 06, 2008 12:53 am

prøv at se under andre scenarier her på forummet. og gå ind på flrol's forum indimellem så vil du finde de andre scenarier for blandt andet 18 plus.

lige nu er der et i københavn.
kim madsen
kim madsen
Rådsmedlem

Antal indlæg : 167
Age : 37
Location : et sted mellem rollespil og virklighed
Registration date : 25/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  anders asbjørn Lør Nov 08, 2008 12:07 am

altså, hvis i gerne vil have et 18+ scenarie, så er det nok på en måde en dårlig idé at lave dispentation. jeg er ikke selv 18, men vil selvfølgelig stadig enormt gerne med, men hvor mange der var under 18 var der med sidste gang? og bliver det så ikke bare noget med at der er en 4-5 stykker ud af de 6-7 der var under 18 der var med sidste gang, får dispentation, og så er vi tilbage ved det gamle udgangspunkt ?

for altså sådan som jeg kan se det, kommer i (jer der er 18+) tilbage til det samme udgangspunkt som før hvis i giver dispentation, for så handler det bare om at have det bedste argument for at få dispentation.

så kan i evt. lave 2 scenarier, for jeg tror ikke helt på idéen med 18+ scenariet med dispentation.

et eller andet sted handler det vel også om for jer (jer der er 18+) at få et scenarie, for jer "de gamle" unden at den nyere generation bliver blandet ind i det for en gangs skyld? så spørgsmålet er, om i ikke bare skulle kalde det 18+ og dermed basta ? så slipper i også for at få bøvl med folk, over dispentationerne.

så selvom jeg gerne vil med så synes jeg i skal sige: at enten bliver det et scenarie magen til det sidste gang, med betræbelse på at gøre det bedere, eller også er det 18+ uden dispentation.

hvis det ikke handler om for 18+'erne at få et "for os" scenarie, så sys jeg i skal stille et krav til dem der får dispentation, om en minimumsstandard, der er relativt høj, med hensyn til kustume og seriøsitet omkring spillet (for jeg synes generelt at der var for lidt rollespil over det sidste gang, og det var delvist min skyld, og det har jeg tænkt mig at gå op i denne gang), så vil det også blive lette at sotere fra, hvis der skal sorteres fra.
anders asbjørn
anders asbjørn
Højlænder

Antal indlæg : 118
Age : 30
Location : ja det ved jeg ikke.. =P
Registration date : 18/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  Brom Ons Nov 12, 2008 12:40 am

altså nu forudsætter et 18+ scenarie lige at vi som udgangspunkt har et scenarie. og kan fortælle, at på nuværende tidspunkt er det ikke noget der er på tegnebordet.
personligt har jeg det da i baghovedet, men det bliver ikke lige med det samme.

når det så er sagt, så er ideen med 18+ meget med hensyn på et scenarie hvor alkohol er tilladt, men også med hensyn til sådan noget som familie-inddeling.
sidste gang havde vi 'forældre' som var 17-18 år. vi havde et utal af kussiner, fætre og søskende... men ikke der reelt kunne være barn til en af de andre spillere (vi havde Pauli og Ejlersen der kunne passe ind i den alder, men ellers ikke)


jeg forestiller mig, at man gør det til et 18+ scenarie, med en despensasitionsmulighed for folk, hvis forældre er indforståede med at der kan optræde spil på kønsforskelle, seksuelle hentydninger og alkoholindtagelse.

på den måde ville MIN oplevelse i hvert fald blive bedre. der vil ganske sikkert stadig komme en del 15-16 årige med. men dog nok færre, og vi vil appelere klarer til de ældre spillere, og på den måde få flere af dem med, til trods for at alle (med forbehold) har mulighed for at komme med.
Brom
Brom
Rådsmedlem

Antal indlæg : 134
Age : 33
Location : til højre for verdens ende.
Registration date : 16/10/07

Tilbage til toppen Go down

Aldersgrænse Empty Sv: Aldersgrænse

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum